Bomtur

Klokka 2100 reiste Jonsi og meg til Sandnes for å se kino (som begynte 2115). Vi har en del rutine på å komme for sent til filmen, og pleier å komme på slutten av reklamen slik at vi akkurat har tid til å sette oss ned og være klar til filmen begynner. Jeg har opplevd å komme 20 min. for sent til filmen, og sitte fem minutter til og se på reklame før filmen begynner, så en har ganske god tid. En kan godt si at tidene som er oppgitt i kinoprogrammet er veiledende.

Denne gangen kom vi altså også for sent til filmen. Ikke så veldig sent, bare sånn passe rutinert sent, og det var egentlig nesten ikke sent heller; bare 10 minutter etter den veiledende tiden for start av filmen. Da vi kom til skranken for å kjøpe billetter, var det ei drittkjerring en ansatt som bryskt snerret forklarte at det var stengt. Stengt? sa vi, lykkelig uvitende om det byråkratiske makkverket reglene Kino1 har for stenging av billettluka. Men filmen har vel ikke begynt engang, sa vi. Jo, den er i gang, sa hun, og når filmen starter (les: den veiledende tiden) stenger vi.

Ingen argumentasjon vant frem til denne idioten denne kinomedarbeideren, og vi hadde ikke noe annet valg enn å vende nesen hjemover mot Bryne igjen med uforrettet sak. (I etterpåklokskapens lys ser jeg jo at vi burde gått rett inn i salen og satt oss i ren protest, men det tenkte jeg ikke på da. Jeg var for sjokkert over regelrytteriet.) Det var så utrolig provoserende! Først navla NRK, og nå navla Kino1. DRITTKINO!

Det irriterer meg at jeg aldri skjeller ut folk i situasjoner der det utvilsomt passer seg. Jeg trenger å bli mer aggressiv.

Dette innlegget ble postet 17. juni 2004 kl. 23:35 og er kategorisert under SmÃ¥tt og stort. Du kan følge kommentarer til dette innlegget gjennom en nyhetsstrøm. Du kan hoppe til slutten og legge igjen en kommentar. Tilbaketråkk er for øyeblikket ikke tillatt. Her har du en direktelenke.

4 KOMMENTARER

  1. Gunnar sier:

    Det er så sant i dine ord! Jeg skulle akkurat til å ta en krass telefon til en MC butikk og skjelle dem ut for elendig service, i det jeg kom over ditt innlegg. Jeg har samme problemet. Når det står på er vi noen pingler, men i etterpåklokskapens lys bobler det over av velartikulerte fraser og kloke setningsdreininger. Konklusjon: skal vi starte utskjellings kurs på Saron?

  2. Mona sier:

    Åååh så vilt irriterende d må ha vore!! Me hater sååå innmari regler som er til bare for reglene sin skyld!

    SÃ¥nn som i gÃ¥r gjekk eg til skulekontoret og tenkte eg kunne fÃ¥ di til Ã¥ stryke vekk fotoen eg hadde i valgfag i fjor. Eg har nemlig 3timer for mykje pÃ¥ vitnemÃ¥let og tenkte eg kunne ta vekk dei 2timane sidn di ikkje akkurat trekker snittet opp, men NEEEEI-DAA! Liiite firkanta dama bak disken fortalte at «alt som er fullført skal stÃ¥ pÃ¥ vitnemÃ¥let».

    DRITT!! Eg ser kje grunnen til sånne møkka-regler! Er ikkje poenget at reglene skal tjene brukerne og ikkje omvendt?? men eg trur kanskje ikkje at eg burde kjefta på hu bak disken, for d va vel egentlig ikkje hennas feil eller? JOOOO!

  3. Oddgeir sier:

    Kom fem minutter for sent til Harry Potter i ettermiddag. Hadde friskt i minnet hva som hadde skjedd med deg, og ventet det verste. Hun bak disken bare smilte og sa at det bare var å gå inn;)

    PS: De har en skjerm nede ved bilettluka som viser hvor langt filmen er kommet!!

    -oddgeir-

  4. Bjørnar sier:

    Gunnar: Jeg frykter at hvis vi hadde foreslått det hadde vi fått i trynet at det kanskje hadde vært en bedre idé å hadde et kurs om å håndtere slike situasjoner på en konstruktiv måte, men kem fillen så gidder å lære dét?! Jeg stemmer for utskjellingskurs.

    Mona: Vilt bra med den irrasjonelle konklusjonen din. :D En kan like godt skylde pÃ¥ hun bak disken som noen andre…

    Oddgeir: Hm… Forskjellsbehandling ogsÃ¥, ja… Interessant. Enten er du vilt flaksen, eller sÃ¥ bruker du skitne triks?

Legg til en kommentar